Mijn hondenbaan

Hier kun je alles lezen over mijn geweldige hondenbaan; dingen die ik meemaak, bedenk, alles over het honden uitlaten, honden verzorgen, katten verzorgen en over mijn eigen bedrijf is hier te vinden.

Huisdierenservice Bobbie & Co


zondag 21 juli 2013

Cadeau van Igor

Goeiemiddag allemaal! Ik hoop dat jullie lekker genieten van het weer.
Het honden uitlaten gaat in deze hitte op een wat lager tempo. Ik blijf veel in de schaduw en bij de honden waarmee dat kan/mag loop ik naar de dichtsbijzijnde waterplas om ze te laten zwemmen.
Zo ook deze week met Igor.

Eerst wat achtergrondinformatie: Igor is een hele grote, lieve labradorreu. Hij vindt vreemde mensen een beetje spannend. Ik laat hem nu al een half jaar af en toe uit, ben er nu al met al een keer of 10 geweest.
De eerste keer dat ik kwam om Igor uit te laten, durfde hij niet bij me in de buurt te komen. Gelukkig luistert hij zeer goed, dus toen ik hem zei in de mand te gaan, deed hij dit en bleef wachten tot ik hem aangelijnd had.
In het begin hield ik hem de hele wandeling aan de lijn, bang als ik was dat hij niet terug zou komen. Toen ik merkte dat hij echt heel goed luisterde deed ik hem voor het eerst los. En daar kwam totaal een andere hond tevoorschijn. Vrolijk, blij, zonder schroom of angst rende hij rond. Het was prachtig om te zien.
Afgelopen woensdag werd ik weer gevraagd om hem uit te laten. Vanwege de warmte ben ik met de auto naar de plas bij het Eeserwold gegaan. Igor naast mij op de voorbank, omdat het springen een beetje moeilijk ging.
Bij de spoorwegovergang moesten we een poos wachten, omdat er 2 treinen passeerden. En wat deed Igor? Hij ging liggen, met zijn kop op mijn schoot en slaakte een hele diepe zucht.
Het was echt prachtig, ik heb mijn tranen weg moeten slikken omdat ik zo ontroerd was. Wat een prachtig cadeau van deze hond.
Deze momenten maken mijn werk nóg leuker. Het vertrouwen te krijgen van een hond, hoe kort of lang dat ook duurt, is altijd een mooi cadeau.
Ik hoop dit soort momenten nog vaak mee te maken.
Nu ga ik weer naar buiten, het volgende hondje wil uitgelaten worden. Tot blogs!
Groetjes en een pootje aan uw huisdier! Bernadette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten